måndag 3 november 2008

Bälg- igen (Haha...)


Här är lite bilder på min älskade bälg!!! Jag började på den i början på Oktober 08, och den tog ungefär tre dygn att få den klar- Men F#%!N vad nöjd jag är över den!!!

Jag gjorde den främst för att min Faust- bälg inte längre är så tät- den har ju trots allt använts flitigt under de 9 åren som den har varit med=)

Jag har kollat upp lite när det gäller priser på bälgar från andra byggare, och kommit fram till att jag är billigast av de byggare som jag känner till!
Om vi kollar från bådas (Byggarens samt köparens) synvinkel:

#(Byggarens!)
"Det är svårt att handsy en bälg, och det är klurigt att få den tät! Så jag måste begära pengar för att få arbetskraften att gå runt!"

#(Köparen!)
"Vaddå svårt!?- det är ju ditt jobb! Och dessutom är jag en fattig person (T.ex: student- arbetslös eller liknande) så jag har inte en massa pengar! Men jag är väldigt fötjust i bälgen!"

Hehe=) Ja, jag kan bara säga såhär: Jag tycker att det är svårt men det är väldigt kul- och samtidigt vill jag att du som betalar ska få något av kvalité!

Jag tar 3 000;- för en likadan bälg som du ser på bilderna! Jag tycker att det är ett rimligt pris=)






Inga kommentarer: